Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 08:00 - 17:00
0 ks
za 0,00 EUR
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Blog
Nákup tovaru pre firmy bez DPH
10.09.2019
Nákup tovaru pre firmy bez DPH
Ste platca DPH. Potrebujete nakúpiť bez DPH? čítať celé
Nočná smena strava
07.09.2019
Nočná smena strava
Doktor, strážca, zamestnanec čerpacej stanice - to je len niekoľko príkladov povolaní, ktoré zahŕňajú prácu na zmeny. Ako správne jesť pri práci v noc... čítať celé
Usporiadanie obývacej izby s kuchynkou v štýle Provence
07.09.2019
Usporiadanie obývacej izby s kuchynkou v štýle Provence
Provensálsky štýl v byte je spojený s bielym, jemným šedým a svetlým drevom. Obývacia izba a kuchyňa sa dokonale hodia k tomuto typu usporiadania. Na ... čítať celé
Zobraziť všetky články
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Nočná smena strava
07.09.2019

Nočná smena strava



Sme zvyknutí byť aktívny počas dňa a odpočívať v noci. Žiaľ, pracovné zmeny tento model ničia. Potom môžeme čeliť účinkom nedostatočného počtu hodín spánku. Výsledkom je, že naše telo zvyšuje hladinu ghrelínu - hormónu, ktorý je zodpovedný za stimuláciu chuti do jedla. Odtiaľto je to len krok k problémom s hmotnosťou: nadváha alebo obezita. Okrem toho môžete mať problémy so sústredením a ospalosť. Čo a ako často jesť, aby sa zabránilo týmto negatívnym účinkom?

Strava osoby pracujúcej na nočnej smene - počet a kvalita jedla



Zvyčajne ľudia pracujúci na zmeny chodia do práce v noci a potom majú deň voľna. To spôsobuje problémy s určením počtu jedál a hodín spotreby. Preto by sa malo predpokladať, že bez ohľadu na to, či ideme do práce alebo máme deň voľna, jeme rovnaký počet jedál denne. Takže: mali by sme jesť dve hlavné jedlá a dve menšie jedlá. Tiež sa oplatí skúsiť ich pripraviť a slúžiť približne v rovnakom čase.

Čo to znamená v praxi? Prvé jedlo by sa malo jesť ráno, hneď ako sa vrátime z práce. Čo by malo byť na našom tanieri? Môžeme jesť ovocie, zeleninu, chlieb, chudé mäso alebo mliečne výrobky. Toto jedlo by malo byť ľahko stráviteľné. Po niekoľkých hodinách spánku by ste sa mali znovu pozrieť do chladničky a pripraviť sendviče alebo šalát (okrem zeleniny sa môže skladať z mäsa alebo z kúska rýb, ale v malom množstve).

Tesne pred odchodom do práce je dobré jesť výdatnejšie večere, ktoré sa podávajú horúce. Jeho prvkami musia byť zelenina, uhľohydráty a bielkoviny. Môžeme sa rozhodnúť pre zemiaky, ryžu alebo cestoviny, ako aj pre ryby, strukoviny alebo mäso.

Štvrté jedlo pripadá na pracovný čas. Čo by ste mali jesť? Odporúča sa jesť bielkovinové jedlo (môže to byť: hotový mliečny výrobok, napr. Jogurt alebo kefír, alebo predtým pripravený v domácom sendviči pozostávajúci z chleba, vajec a chudého mäsa) a ako doplnok - ovocie. Odborníci na výživu neodporúčajú jesť zdroje uhľohydrátov v noci, pretože zvyšujú pocit ospalosti. Potom môže naša koncentrácia oslabiť.

Strava nočnej smeny - tipy



Ak pracujeme na nočnej smene, musíme si vedome zvoliť produkty, ktoré dosiahnu naše nádoby na potraviny, ktoré berieme do práce. Nemali by to byť misky z náhodných, vysoko spracovaných výrobkov, ktoré spôsobujú problémy s hmotnosťou. Samostatná príprava jedla doma pred odchodom do práce bráni situáciám, keď nás náhle hlady donútia dosiahnuť hotové jedlo (sladkosti, rýchle občerstvenie). tanier i do

Dôležité je nielen to, kedy a čo jeme, ale aj to, ako to robíme. Jedlo pri práci sa musí jesť pomaly, každé sústo dôkladne žuť. Robíme to v sede. Nezabúdajme na pitnú vodu. Počas dňa by sme mali vziať najmenej 2 litre vody (môžeme piť vodu z kohútika s fľaša s filtrom).

Ak sa vrátime 24 hodín denne po návrate z nočnej smeny, mali by ste sa pokúsiť zachovať stravu. Čo to znamená Stojí za to sa pokúsiť rešpektovať prídely z hľadiska množstva a kvality.
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
© 2018 Všetky práva vyhradené
 
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.