Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:00
0 ks
za 0,00 EUR
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
  • Kategórie blogu
Blog
Nákup tovaru pre firmy bez DPH
10.09.2019
Nákup tovaru pre firmy bez DPH
Ste platca DPH. Potrebujete nakúpiť bez DPH? čítať celé
Nočná smena strava
07.09.2019
Nočná smena strava
Doktor, strážca, zamestnanec čerpacej stanice - to je len niekoľko príkladov povolaní, ktoré zahŕňajú prácu na zmeny. Ako správne jesť pri práci v noc... čítať celé
Usporiadanie obývacej izby s kuchynkou v štýle Provence
07.09.2019
Usporiadanie obývacej izby s kuchynkou v štýle Provence
Provensálsky štýl v byte je spojený s bielym, jemným šedým a svetlým drevom. Obývacia izba a kuchyňa sa dokonale hodia k tomuto typu usporiadania. Na ... čítať celé
Zobraziť všetky články
  1. Úvod
  2. Blog
  3. Ako upiecť a smažiť bez tuku?

Ako upiecť a smažiť bez tuku?



Vyprážanie a pečenie zlepšujú chuť jedál a ovplyvňujú ich vzhľad a arómu. Jedná sa o metódy tepelného spracovania známe po stáročia, ale nedávno sa našli cenzurované.

Škodlivý. Prečo?



Jednou z nevýhod týchto metód je absorpcia nadbytočného tuku výrobkami . Počas vyprážania a pečenia, najmä na sádle a oleji, sa obsah kalórií pripravenej misky niekoľkokrát zvyšuje, čo vedie k nárastu hmotnosti a prispieva k významnému zvýšeniu hladiny triglyceridov a zlého cholesterolu. Okrem toho počas tohto procesu dochádza k zmenám tuku, ako je polymerizácia, oxidácia, hydrolýza a cyklizácia, ktoré sú zdraviu škodlivé. Vznikajú peroxidy, ktoré majú vlastnosti voľných radikálov a môžu poškodiť bunky, čo prispieva k rozvoju aterosklerózy. a tvorbu rakoviny.

Vyprážanie a pečenie tiež spôsobuje stratu cenných vitamínov rozpustných v tukoch, ako sú A, D, E, K, ktoré sú citlivé na vysoké teploty. V dôsledku toho častá konzumácia takto pripravených jedál spôsobuje podráždenie čriev, žalúdka, pankreasu a žlčníka. Pretože vyprážané potraviny sa ťažko trávia, spôsobujú zmätok na krvných cievach a pečeni. Vedú k nadváhe, mastnej pečeni a hypercholesterolémii, t. J. K zvýšeniu hladiny cholesterolu v plazme, čo môže spôsobiť mnoho vážnych chorôb.

Smažte sa zdravo alebo ako?



Samozrejme, najlepšie bez tuku alebo s minimálnym množstvom. Ale je to možné? Ukazuje sa, že áno, a máme veľký výber jedál na vyprážanie a pečenie bez tuku. Odporúčame, čo by ste mali nájsť v kuchyni, aby ste si mohli vychutnať chuť pečených a vyprážaných jedál bez poškodenia zdravia.

Panvica



Najdôležitejšia vec je panvica. Na vyprážanie bez tuku sa najlepšie hodí špeciálny povlak nepriľnavý , čo znamená, že pokrmy na ňom vypnuté sa nelepia. Týmto povlakom môže byť teflon, keramika, žula alebo minerál.

Grilovacia panvica



Gril Pan je vynikajúca na prípravu grilovaných pokrmov po celý rok. Vďaka drážkam sa topiaci tuk neabsorbuje toľko v miske a zostáva na dne misky.

rímsky hrniec



Toto jedlo je ideálne na varenie mäsa, zeleniny, koláčov a mnohých ďalších potravín. Na prípravu jedla pomocou pary sa používajú špeciálne vlastnosti hliny, ktorej Rímsky hrniec. Nie je potrebné pridávať tuk ani olej, vďaka čomu si jedlo zachováva svoju prirodzenú arómu, vitamíny a mikroelementy. Pórovitá štruktúra misky umožňuje absorbovať vodu, ktorá sa potom počas pečenia odparuje. Nič nespáli a rúra zostane čistá.

Silikónová pekárska rohož



Silikón je žiaruvzdorný, takže je vynikajúci na pečenie. Porézna div
zaisťuje cirkuláciu vzduchu, ktorá zaručuje rovnomerné pečenie a odvodnenie. Spôsob výroby a tvarovania rohože bráni jej prilepeniu na jedlo. Silikón, z ktorého je vyrobený, sa ľahko prispôsobuje rôznym tvarom plechov a veľkostiam rúry. V dôsledku vysokej a nízkej teploty sa pri častom používaní nedeformuje.

elektrický gril



Malý kompaktné grily je vhodný na použitie doma alebo na balkóne. Pozostávajú z dvoch rebrovaných vyhrievacích dosiek - hornej a dolnej. Výrobky sa umiestnia na spodnú dosku a pritlačia sa vekom. Vďaka tomu sa vybrané ingrediencie opekajú na oboch stranách a nemusia sa obracať tam a späť, a špeciálne profilované kanály v doske odvádzajú tavený tuk do odkvapkávacej misky, čo výrazne znižuje obsah tuku v pripravených pokrmoch. Týmto spôsobom môžete piecť mäso, ryby, zeleninu, chlieb a dokonca aj ovocie!
Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi
© 2018 Všetky práva vyhradené
 
Spracovanie osobných údajov môžete ovplyvniť úpravou svojich preferencií ochrany súkromia.