Kúzlo upratovania, alebo ako priniesť poriadok do domu podľa Marie Kon
Logo
Neviete si rady? Zavolajte.
Po - Pia 09:00 - 15:30
0 ks
za 0 EUR
Nákupný košík je prázdny
Potrebujete poradiť? Neváhajte nás kontaktovať.
Nakúpte ešte za 30 EUR a máte dopravu ZADARMO
  • Kategórie blogu
Blog
Nákup tovaru pre firmy bez DPH
10.09.2019
Nákup tovaru pre firmy bez DPH
Ste platca DPH. Potrebujete nakúpiť bez DPH? čítať celé
Nočná smena strava
07.09.2019
Nočná smena strava
Doktor, strážca, zamestnanec čerpacej stanice - to je len niekoľko príkladov povolaní, ktoré zahŕňajú prácu na zmeny. Ako správne jesť pri práci v noc... čítať celé
Usporiadanie obývacej izby s kuchynkou v štýle Provence
07.09.2019
Usporiadanie obývacej izby s kuchynkou v štýle Provence
Provensálsky štýl v byte je spojený s bielym, jemným šedým a svetlým drevom. Obývacia izba a kuchyňa sa dokonale hodia k tomuto typu usporiadania. Na ... čítať celé
Zobraziť všetky články
  1. Úvod
  2. BLOG
  3. Kúzlo upratovania, alebo ako priniesť poriadok do domu podľa Marie Kondo
05.09.2019

Kúzlo upratovania, alebo ako priniesť poriadok do domu podľa Marie Kondo



„Kúzlo čistenia. Japonské umenie organizovania a organizovania “ - to je úplný názov knihy Marie Kondo. Japonský bestseller dobyl svet. Jej rady už využili milióny ľudí na celom svete. Marie Kondo tiež pomáha pri organizovaní bytu a života vo vlastnom programovom vysielaní na Netflixe. Jeho služby využívajú nielen bežní ľudia, ale aj celebrity z titulkov. Čo je také zvláštne na metóde čistenia propagovanej touto japonskou spoločnosťou, že získava toľko fanúšikov? Ukazuje sa, že udržiavanie poriadku je iba časťou "mágie", ktorú ponúka Marie Kondo. Pomáha to zbaviť sa zbytočných vecí, ale aj emocionálnej batožiny. Všetko to však začína odstránením nepotrebných vecí a správnym usporiadaním tých, ktoré zostávajú v našich domovoch.

Poradie v skrini, poradie v hlavičke



Kľúčom v metóde, ktorú propaguje Marie Kondo, sa zbavuje zbytočných vecí. "Nebudem počítať, koľkokrát som sa sťažoval, že ľudia nemajú dostatok miesta, a napriek tomu som nevidel domov, kde by mu chýbalo. Skutočným problémom je, že máme oveľa viac vecí, ako by sme potrebovali alebo chceli. Keď sa naučíte, ako zvoliť správne položky, budete mať presne toľko vecí, koľko potrebujete, "hovorí Marie Kondo. Japonec odporúča, aby ste sa pri výbere riadili pocitmi. Každá položka, ktorú máte, by mala byť vyzdvihnutá a mali by ste sa pýtať sami seba, či mi táto položka prináša radosť. Argumenty, ako je cena alebo od koho ste ju dostali, musíte odmietnuť. Objekty majú emocionálnu záťaž a je to tu kľúč.
200

Photo. MarcTH, MTM, vydavateľstvo Muza, Bosign, Jysk

Marie Kondo odporúča organizovať v určitom poradí: oblečenie, knihy, dokumenty a doklady, rôzne veci (komono) a nakoniec veci sentimentálnej hodnoty. Všetky položky v danej kategórii by sa mali zbierať na jednom mieste a ukladať na zem. Vezmite každú položku do ruky a rozhodnite sa ju opustiť alebo ju vyhodiť. Organizácia začína oblečením, pretože toto je najjednoduchšia kategória. Tí, ktorí zostali pozadu, by sa mali správne skladovať. Dlhé veci, ako sú šaty, kabáty, ale aj košele, by sa mali zavesiť v šatníku na vhodne vybraných vešiakoch - širšie pre bundy, bežné pre košele. Blúzy, nohavice a spodná bielizeň by sa mali zvisle skladať a skladovať v škatuliach a v bielizníku alebo v šatníku. Namiesto krabíc môžete použiť koše alebo iný kontajner. Stojí za to kúpiť špeciálne nádoby na uskladnenie obuvi. Marie Kondo odporúča, aby páry, ktoré pravidelne nenosíme, mali byť v jednotlivých škatuliach, čím sa predĺži ich životnosť.

Domov v poriadku



Po objednaní oblečenia je čas na knihy. Rovnako ako v prípade bývalých, aj tu by sa mali zhromaždiť na jednom mieste a zobrať každú ruku, aby ste sa rozhodli, či chcete opustiť alebo vyradiť pozíciu. Kritérium výberu zostáva rovnaké: prudký nárast radosti pri dotyku. Pri výbere kníh buďte k sebe úprimní, neoklamte sa, že sa k niečomu vrátime. Dôležité je, že za čistenia by ste za žiadnych okolností nemali čítať žiadne čítanie. To sťažuje túto úlohu. Nežiaduce knihy sa najlepšie prenesú do knižnice a ostatné knihy by sa mali usporiadať do poličiek a stojanov.
201

Photo. Orla Kiely, Minio, Semikolon, Hama, Joseph Joseph

Na organizovanie dokumentov a dokumentov sa vzťahujú mierne odlišné pravidlá. Napríklad daňové priznania nemôžu byť vyhodené len preto, že nás neuspokojujú. V tomto prípade Marie Kondo odporúča vyhodiť všetko, čo nespadá do týchto kategórií: súčasné dokumenty potrebné na určité časové obdobie, dokumenty, ktoré by sa mali uchovávať donekonečna. Je to o pre výpisy z účtu, príjmy alebo neaktuálne listy. Uchovávajte všetky ostatné na jednom mieste, pokiaľ možno vo vertikálnej nádobe s priehradkami. Môžete tiež osloviť spojivo.

Potom príde čas pre položky como. Toto japonské slovo znamená "malé veci, rôzne veci, doplnky, pomôcky alebo malé nástroje". Táto kategória zahŕňa položky ako CD a DVD, kozmetika, cennosti (pasy, kreditné karty atď.), Elektronické zariadenie, domáce potreby, kuchynský riad a potraviny. Okamžite sa môžete zbaviť balenia produktu, náhradných káblov a gombíkov, vzoriek kozmetiky a rozbitého zariadenia. Pravda je, že sa k nim nikdy nevrátime. Miesto by mali dostať aj iné veci. Usporiadatelia budú užitoční pre malé doplnky uložené v zásuvkách,podobné diskom. Za zmienku tiež stojí niekoľko skladovacích boxov, v ktorých budeme mať zriedka použité predmety, napríklad lyžiarske doplnky. Marie Kondo stanovuje ešte viac pravidiel. Prezentované tu patria k základným, od ktorých sa oplatí začať organizovať a organizovať svoj vlastný domov. Keď sa zbavíme našej batožiny, budeme sa cítiť pohodlnejšie a domy získajú toľko potrebného priestoru.

Páčil sa vám článok? Zdieľajte ho s priateľmi